elclasico
El Clasico – Real Madryt vs. FC Barcelona
Październik 20, 2014
Cristiano Ronaldo
Październik 20, 2014

Ceny urządzeń

Wielkie międzynarodowe koncerny często traktują nas jak Trzeci Świat. Premiery telefonów, filmów bądź płyt są u nas spowolnione, natomiast ich stawki wyższe niż na Zachodzie.

Choć iPhone 6 jest w sklepach pewnych krajów od przynajmniej miesiąca, nadal nie wiadomo, gdy trafi do Polski. Procedura jego wytwórcy – marki Apple – jest znakomitym przykładem rozważnego stosunku do Polski wielkich zagranicznych koncernów technologicznych i z show-biznesu. Te ogromne korporacje sprzedają w Polsce swoje towary nie tylko później, lecz i drożej. Ceny ubrań tej samej marki, gadżetów multimedialnych i kosmetyków w Polsce bywają wyższe nawet o kilkadziesiąt procent niż w bogatych państwach. W USA elektronikę z wysokiej i przeciętnej półki można dostać taniej o 35 proc. niż u nas, a ubrania nawet o 55 proc. W Niemczech gry i maskotki są tańsze o połowę, analogicznie odzież.

Mimo 38 mln przypuszczalnych nabywców nie jesteśmy rynkiem priorytetowym – czytaj więcej.U nas są także znacząco odwleczone premiery filmów, płyt, ciekawostek technologicznych. Poniektóre instytucje zachodnie nie handlują w Polsce w ogóle. Amazon, najpotężniejszy cybernetyczny zbywca globu, otworzył już w Polsce pierwszy spośród trzech składów logistycznych. Jednakże są one budowane z myślą o przygotowywaniu dostaw na inne rynki, z niemieckim na czele, gdyż nie ma mowy o starcie naszego e-sklepu.

– Powód jest oczywisty. Jesteśmy dużym krajem, lecz niezbyt zamożnym. Krajowy klient per capita wydaje zdecydowanie mniej niż jego odpowiednik na Zachodzie – wyznaje Jarosław Kosiński, partner w OC&C Strategy Consultants.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it. Ok