Metoda na biznes – sklep online

Platforma internetowa rozwija się na terenie Rzeczpospolitej w szybkim tempie. Powstają kolejne witryny i butiki via Internet. Nie tak dawno przeciętny rodzimy nabywca niechętnie podchodził do okazji kupowania przez Internet. Aktualnie jest jednak inaczej. Czy zatem założenie prywatnego butiku via Internet okaże się świetnym sposobem na zrobienie biznesu?
Atmosfera w branży

Ekspertyza eCommerce Poland 2013 sporządzony przez przedsiębiorstwo Dotcom River wykazało, że krajowa platforma handlu online kształtuje się w błyskawicznym tempie. Raport przedstawia bieżące mody w branży także sytuację finansową sklepów i internetowych na terenie kraju. Już od kilku lat mówi się o rozbudowywaniu rynku online, który rośnie o blisko 2030 proc. co roku. Aktualnie jego wartość wyliczona została na 26 mld złotych polskich. Każdego dnia na terenie Polski tworzy się od kilku do nawet kilkudziesięciu e-sklepów. Raport firmy Deloitte pt. „A wave of digital change. Trends and digital Einnowation 2013” udowodnił, że w na terenie Rzeczypospolitej założono w dwa tysiące trzynastym roku prawie piętnaście tysięcy. sklepów online.

Konkurencja w branży jest duża, ale posiadając wiedzę, w jaki sposób otworzyć sklep i jak nim zarządzać online, można zapracować na sukces. Bezapelacyjnie większość nowo otwieranych platform sprzedażowych online nie przetrwa jednego roku działalności. Przyczyną tego stanu rzeczy jest to, że właściciele sklepów internetowych uważają swój biznes jako najlepszy. Nie zarządzają nim w taki sposób, jak powinni, stąd też nie są w stanie przyciągnąć do niego klientów i wypozycjonować go w branży swojej działalności.

Tymczasem, trzeba sobie uświadomić już na etapie koncepcji biznesu internetowego, że sklep internetowy nie powinien być hobbystyczną stroną online. Warto się nim zająć kompleksowo i poświęcać mu maksimum czasu. Prowadząc go tylko po godzinach pracy na etat najprawdopodobniej biznes ekspresowo okaże się nierentowny. Trzeba także naszykować się na to, że sklep www nie wygeneruje zysków w błyskawicznym czasie.
Jak powinno się zacząć?

Jeśli szukamy pomysłu na biznes i stwierdzimy, że chcielibyśmy prowadzić sklep internetowy powinniśmy mieć świadomość, w której branży powinien on funkcjonować. Wówczas będzie też można przeprowadzić stu procentową analizę sektora, przeanalizować siłę oraz skalę oddziaływania konkurencji, pomyśleć nad silnymi i słabymi stronami sklepu i szansami i zagrożeniami, jakie zdarzają się w branży. Analiza SWOT czyli szans i zagrożeń, mocnych oraz słabych stron, gwarantuje uzyskanie odpowiedzi na pytanie, jaką strategię pracy przyjąć, aby zwiększać własne szanse branżowe dodatkowo wzmacniać dobre strony działalności gospodarczych.

Tylko stwierdzenie, iż będziemy rozprowadzać w naszym esklepie rowery, kosmetyki czy sprzęt RTV nie jest wystarczające dla uruchomienia dobrze działającego sklepu, z doskonałymi szansami rozwijania się.

Towar sprzedawany w sklepie powinien zainteresować potencjalnych konsumentów. Doskonały asortyment, którego specyfikacja będzie adekwatna do ceny, będzie największym atutem nowo otwieranego esklepu. Mamy okazje dystrybuować nawet dokładnie ten sam asortyment, co konkurenci w branży, ale jeśli będziemy w stanie zaproponować korzystniejszą cenę, profesjonalnie go opiszemy i w atrakcyjny sposób pokażemy, możemy zyskać partnerów biznesowych. Atutem sklepu może być tania lub gratisowa wysyłka. Klientom zależy również oraz na tym, iżby dystrybuowane towary dostać w jak najszybszym czasie. Powiadamiając kupujących o każdym etapie przygotowania przesyłki – przyjęciu zamówienia, zapakowaniu paczki, nadaniu paczki itp., pozyskujemy ich lojalność oraz zainteresowanie. Im doskonalszą jakość obsługi klienta będziemy mogli zagwarantować, tym szybciej pozyskamy stałych kupujących. Kontakt z potencjalnym klientem powinien być błyskawiczny również merytoryczny, tworzący zaufanie. Musimy dostarczać klientom odpowiedzi na wszelkie pytania, w sposób zrozumiały i przejrzysty. Nie trzeba przy tym zapominać o obsłudze posprzedażowej klienta – serwisie także gwarancji.
Oprogramowanie butiku także rejestracja działalności

Sklep online powinien mieć ciekawą, ale w miarę nieskomplikowaną grafikę, której nadrzędną osią staną się czytelne karty artykułów. Musi być wyposażony w łatwą w obsłudze nawigację, wyszukiwarkę także prosty i funkcjonalny formularz kontaktowy lub chat w czasie rzeczywistym z konsultantem dystrybucji. Oprogramowanie sklepu internetowego trzeba powierzyć rzetelnej agencji, także także wówczas, by nabywamy przygotowany system sklepowy lub korzystamy z oprogramowania open source, które jednak i tak powinno być dostosowane do wymagań poszczególnych kontrahentów.

Posiadając silnik e sklepu także jego szatę graficzną, można przystąpić do pozyskiwania dostawców artykułów, jakie będą dystrybuowane w sklepie. Doradza się nawiązać współpracę z hurtowniami czy bezpośrednio z wytwórcami, co pozwala na otrzymanie odpowiedniej ceny na artykuły. Powinno się je wprowadzić do sklepu, przyporządkowując właściwym kategoriom również wykonując niepowtarzalne opisy, które w przyszłości pomogą w wypozycjonowania sklepu pod odpowiednie słowa kluczowe.

Warto również zawrzeć umowy z operatorami pocztowymi, którzy będą doręczać nasze przesyłki do klientów. Kwestią formalną jest rejestracja firmy w CEIDG.
Pozycjonowanie i reklama sklepu

Zaplanowanie strategii marketingowej dla platformy sprzedażowej jest niezbędne w jego owocnej promocji. W pierwszej kolejności trzeba zadbać o wypozycjonowania witryny na wybrane frazy kluczowe w wyszukiwarce. Nie powinny one być zbyt ogólnikowe, np. perfumy, telewizory, albo rzeczy dla dzieci, ponieważ trudno je wypromować także uzyskać spodziewane efekty w krótkim czasie. Korzystniej jest najpierw kolejności pozycjonować słowa kluczowe bardziej szczegółowe lub lokalne, w sytuacji gdy chcielibyśmy prowadzić działalność poza tym w postaci tradycyjnej sprzedaży.

Kosztorys marketingu powinny stanowić integralny element kosztów całego przedsięwzięcia biznesowego. Gdy za pomocą prac marketingowych, przede wszystkim w Internecie, nie będziemy w stanie przyciągnąć do siebie kontrahentów, okażą się one nieefektowne oraz sklep upadnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *