Jak prowdzić firmę w internecie

Zakładają firmę należy odpowiednio się przygotować. Głównie mówimy tutaj o zapleczu technicznym, organizacyjnym. Powinniśmy również zgromadzić odpowiednie środki, by na start nie korzystać od razu z kredytów czy pożyczek które mogą nas zablokować w przyszłości,  warto rozważyć złożenie wniosku o dotację czy odpowiednio wcześniej zaoszczędzić troche pieniędzy na pierwsze miesiące działalności, ponieważ koszta inwestycji zwłaszcza napoczątku mogą być znaczne.

Podstawową kwestią jest oczywiście miejsce działalności, pomysł i biznes plan. Tutaj musimy wszystko bardzo dobrze przemyśleć by nie popełnić podstawowych błędów uniemożliwiających nam dalszy rozwój. Warto przemyśleć wszystkie zakupy do firmy i zoptymalizować je tak by część z nich tych mniej ważnych rozłożyć w czasie lub przenieść na koniec listy. W pierwszej kolejności warto zadbać również o reklamę stacjonarną jak np. tabliczki, baner, oklejejnie szyb czy samochodu, dobrze jest również zaprzyjaźnić się z lokalnymi przedsiębiorcami który jeżeli uda nam sie wstrzelić w niszę mogą już na starcie być zainteresowani naszymy produktami czy usługami. Małe miejscowości pod dużymi miastami np. Bochnia, Brzesko, Tarnów które są w sąsiedztwie Krakowa mogą okazać się dobrym pomysłem na tańsze usługi dla Klientów z Krakowa. Pomysłów jest całe mnóstwo, ważne by cały czas mieć na uwadze jakość i profesjonalną obsługę Klienta.

W internecie panują podobne zasady jak w rzeczywistości prowadzenia biznesu. Utworzenie firmy w internecie wiąże się z utworzeniem bazy czyli miejsca docelowego adresu naszej firmy jaką jest strona internetowa, która będzie dla nas pracowała codziennie przez 24 godziny w tygodniu. Jest to punkt startowy który będzie naszym odzwierciedleniem w internecie. Mając na uwadze start naszego biznesu w mediach, podobnie jak w naszym mieście w którym planujemy prowadzić biznes powinniśmy też przygotować stronę internetową raz, a dobrze. Lepiej też dać sobie więcej czasu na realizację każdego zadania – unikniemy stresu i niepotrzebnych nerwów.

Dobra strona internetowa do podstawa promocji firmy.

Stronę internetową powinnśmy:

  • zaprojektować dla użytkownika i z myślą o jego potrzebach
  • przemyśleć co chcemy przekazać, by komunikat firmy był spójny,
  • umieścić podstawowe informacje, dane firmy, ofertę,
  • dobrze roważyć założenie bloga lub aktualności – które ciekawie prowadzone przyniosą nam popularność i darmową promocję,

Źle zaprojektowana strona internetowa będzie nam kulą u nogi, nie będzie spełniała swojej funkcji reprezentatywnej oraz marketingowej. Dlatego ważne jest by już od początku nastawić się na jakość tworzenia w firmie każdej rzeczy za którą się zabieramy, lepiej mniej działań prowadzić na raz ale skutecznie i profesjonalnie.

Konkurencja dla firmy lokalnej

Warto zainteresować się naszą potencjalną konkurencją, która będzie nam podnosiła poprzeczkę i z którą przyjdzie się zmierzyć. Dobrze jest sprawdzić ich ofertę, sposób działania, akcje i działania jakie podejmują by mieć pełny obraz tego jak prowadzić własną firmę na tle konkurencji. Z całego takiego obrazu powinniśmy również wyciągnąć wnioski gdzie jest furtka dla naszego biznesu, co możemy zrobić lepiej czym przeskoczymy konkukrencję, a gdzie nie warto się siłować i lepiej odpuścić. Dobre badania marketingowe będą również kluczem do sukcesu naszego biznesu.

Przygotowano wspólnie z studio hauerpower – projektującym strony internetowe w Tarnowie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *